Megkezdődik a Kaposvári Közlekedési Központ építése

– Minden egyes beruházással azt kívánjuk elérni, hogy az élet valamely területén előrébb vigye közösségünket, s olyan biztos alapot nyújtsanak, amelyre bátran építkezhetnek gyermekeink és unokáink, bátran építkezhet a kaposvári jövő. Óriási összeget, mintegy 171 milliárd forintot fordíthatunk erre, amiből erősítjük a helyi gazdaságot, a kultúrát, a sportéletet, és ezért javítjuk a közlekedés feltételeit is – mondta Szita Károly a Kaposvári Közlekedési Központ vállalkozói szerződésének csütörtök délelőtti ünnepélyes aláírásán. – Miközben több helyen azt látni, egész népek küzdenek identitásválsággal, ilyen-olyan jellegű bizonytalansággal, értékvesztéssel, addig nálunk egyértelműek a célok, azt szeretnénk, hogy a kaposváriak jobban élhessenek – hangsúlyozta Kaposvár polgármestere.

Néhány éve megfogalmaztuk: a közlekedés nem luxus, hanem az élet alapvető feltétele. Elérendő célként tűztük ki magunk elé, hogy Kaposváron mindenki gyorsan, biztonságosan, jó minőségű utakon közlekedhessen, s éppen ezért a város történetének legnagyobb út- és járdafelújítási programjába fogtunk. Emellett csomópontokat építettünk át és tettünk biztonságosabbá, s lépésről lépésre haladtunk előre a kaposvári közlekedési központ megvalósítása felé is. Eddig a háttérben folyt a munka, nemrégiben azonban döntött a kormány: az országban elsőként nálunk valósulhat meg az ilyen jellegű fejlesztés, s ehhez 17,7 milliárd forintot is jóváhagyott a kabinet – emelte ki Szita Károly.

Modern közlekedés és mobilitás nélkül nincs 21. századi ország, gazdaság, társadalom, versenyképesség, jó életminőség – mondta Homolya Róbert. A közlekedéspolitikáért felelős államtitkár szerint a kormány ennek tudatában hirdette meg a rövid- és középtávú közlekedési stratégiáját, amelyben éppúgy hangsúlyos szerepet kap a közúthálózat fejlesztése – köztük a 67-es gyorsút megépítése –, mint a vasúti közlekedés infrastruktúrájának javítása. Homolya Róbert beszédében elmondta: Kaposvár a közlekedés terén olyan fejlesztéseket hajtott végre már eddig is, amelyek például szolgálhatnak mások számára is.

A Kaposvári Közlekedési Központ a Németh István Program második legjelentősebb eleme a 67-es út gyorsúttá fejlesztését követően. Ezzel a beruházással korszerű és sűrűbb összeköttetést tudunk teremteni a vasút által több mint száz éve szétválasztott városrészeink között, vagyis közelebb kerül a Donner a belvároshoz. A fejlesztés egy egész városrész felemelkedését alapozhatja meg, azon túlmenően természetesen, hogy a közvetlen célt, a közlekedés körülményeit is nagyban javítja.

A legjelentősebb beruházások között szerepel egy új, gyalogos-kerékpáros felüljáró a Petőfi téren, átkerül a helyközi buszállomás a vasútállomás oldalára, ahol egy közös peronon lehet majd átszállni az utasoknak a távolsági és helyi járatos buszokra. Egy 92 férőhelyes P+R parkoló épül a Csik Ferenc sétánynál, de a MÁV Étterem helyén is parkolók fognak épülni. Új körforgalom lesz a Hársfa utca, a Baross utca és Béla király utca találkozásánál. Külön szintű, a vasút felett átívelő híddal kapcsolják majd be a közlekedésbe a meghosszabbított Csik Ferenc sétányt. A felüljáró mindkét oldalán körforgalmak teszik biztonságosabbá a kereszteződéseket, valamint a vasútállomásnál, a Dózsa György utcánál is épül egy kétszer kétsávos körforgalom. A közúti forgalom a régi buszpályaudvar helyén, új nyomvonalon haladhat majd, de új kerékpárút és új járda is szerepel a tervekben.

A kivitelezés lehetőségét a Swietelsky Építő Kft. nyerte el közbeszerzésen. A vállalkozásnak 2019 végére kell befejeznie a számos elemet tartalmazó beruházást. A látványterveket ITT találja!

 
Megosztás: